Monday, September 19, 2011

...hari dua...

~hari dua~ 
...my favourite movie...
semalam ku x sempat update sbb aku sgt kepak a.k.a letih lepas abis program ayuh sayangi jawi kat sekolah rpr jalan astana...fuhhh~ alhamdulillah,,semua selamat walaupon cabaran dan dugaan hujan ribut semalam, akhirnya selamat juak dijalankan dengan izin Allah...syukur Alhamdulillah...=)
jadi, hari tok aku akan meneruskan cabaran meng'update' blog setiap hari selama 30 ari... (hancoq bahasa melayu aku...kah3..)
macam orang lain juak, nang banyak movie aku suka tangga...dari movie malay, korea, jepun, english, cina, hindi, tamil dsbg...
terus terang ku madah, nang susah ku mok plah kputusan, movie ney paling aku suka...erm~
minta maaf aku terpaksa ngkah 2 igek movie aku suka sepanjang aku hidup...
1st; semua koleksi cerita p.ramlee... 
dalam banyak2 crita melayu, hanya filem p.ramlee jak yg paling aku ingat n suka...x pandei lejuk ku nangga nya walaupon ulang berjuta-juta kali (mun sempat nangga sampei berjuta kali la..keh3..)
bagik aku, semua cerita nya nang BEST tahap dewa kayangan sebab lawak nya sampei bley plah ku tetak terbahak2 n bergoleng2 (ish3,,x sopan sungguh anak dara tok...keh3..) n banyak pengajaran bley dpt...
mun x cayak, tangga dikmpun...ahaha..insyaAllah tkorg tetak..keh3....
laki nya manas pasal belacan...ahaha..XD

2nd; ninja assassin...
ehehe..tok movie kedua yg paling aku suka...walaupon agak ganas (18SG) dan merbahaya tapi aku tetap suka tgga crita tok banyak kali...style ninja assassin ya membunoh best n smart gilerrrr...mun jak la da manusia da skill kdak ya lam realiti khidupan sebenar, nang aku tabik,,aku sedia mok berguru ngan nya (mun jak org ya tek mok nerimak...uhuu..)
cerita tok da brik pengajaran wak la,...carik n polah la kerja yg halal n menjamin idup...boh sebab duit,kita sanggup polah keja jaik...ish3..nauzubillah...
actor nya memang aku minat dari dolok gik BI RAIN.. ^^*
(fyi, aku nang peminat movie thriller n action....yg romance2 pun bley juak...keh3...)

ninja assassin trailer...

0 comments:

Post a Comment